Pozabljeni raz oz Zahodni greben Skradelina

Ocena: III-IV 100m + 25 m po Frau Bluher .Prvi plezali v 70.letih zagrebški plezalci, leta 2001 ga je Pezzolato ponovno "odkril" in imenoval "New age-old style" , 16.4.2019 sva ga "odkrila" Andrej in Jasna Pečjak. Vmes ga je plezal še marsikdo, možnih je več variant. Originalni vstop Zahodnega grebena oz Pezzolatove smeri je iz desne, le malo levo od smeri Flex und Rex (lahko in "zaraščeno"), tudi 2.R naj bi vodil bolj desno in imel tudi nekaj svedrovcev (?).

Dostop: Tam, kjer se cesta najbolj približa 1.razu Kuka od Skradelin greš preko potoka in takoj začneš s plezanjem med dvemi drevesi cca 10 m levo od samega raza (1 min).

Opis: Plezati začnemo kake 2 m nad vodo po žlebu (III-IV, gurtna in k) ter po dobrih 10 m prečimo v desno proti vrhu prvega stolpa (IV, k). Na vrhu tega stolpa ali pa 3 m višje na terasi (k) si uredimo varovališče. Od tam nekaj m naravnost navzgor po razu ter po majhni polici 5m desno do druge poči. po njej čez previs (IV+ , k) mimo dreveščka in rahlo proti desni ves čas navzgor po stebru (5 m desno od raza stebra). Ko pridemo na vrh drugega stebra, je stojišče na razu (gurtna). Od tam direktno po razu navzgor (II-III, k). Po 35 m zapustimo raz in plezamo proti desni po ploščah (IV-) do predzadnjega stojišča smeri Frau Bluher (xx). Od tam nadaljujemo po smeri Frau Bluher, Flex und Rex ali čisto po razu (neopremljeno in zaraščeno) do vrha stene (25m)

Smer je lepa, kompaktna in ni zaraščena z rastlinjem, idealna je za trening mlajših generacij, ker omogoča vse vrste varovanja. Od opreme priporočamo 2 metulja in nekaj gurten, v previsu prav pride en metulj srednje velikosti. Pozabljeni raz se imenuje zato, ker smo vmes pozabili, da se da tam plezati in je zato stal pozabljen takoj nad parkiriščem, čeprav ponuja za plezanje odlično skalo enakomerne težavnosti s čudovitimo možnostmi za naravno varovanje. Smer bi bilo škoda navrtati, ker omogoča res dobro varovanje s "klasičnimi" varovali in sledi naravnim prehodom.

Sestop: proti levi naokrog skozi Hram kot iz vseh smeri v tem delu Kuka od Skradelin ali s spusti ob vrvi po smeri Frau Bluher ali Flex und Rex

Potek smeri

Še skica "New age old style"

Na stojišču na prvem stebru

Pogled na pozabljeni raz iz parkirišča