Stene in stence okrog prelaza Plocken- Karnijske Alpe

Ocena: bolj ali manj navrtane smeri in smerce od 4c do 7a

Dostop: Plockenpass dosegljiv iz Ziljske doline (Koetsach Mauthen) ali iz Tolmezza v Italiji. Slabih 100 km od Jesenic

Nekaj smeri je 10 min hoda od prelaza (točno nad prelaazom) na obeh straneh. Najlepša je klasika Spigolo de Infanti, ki se pne točno nad prelazom in ga popoldan obsije sonce. na nasprotni strani je nekaj krajših smeri (dobrih 100 m), ki so cel dan v soncu (najlepša je Bella Venessia ). Če se iz prelaza spustimo proti Italiji, je za prvo galerijo dostop do plezališča, še malo naprej pa je še en izrazit raz, preko kateregaa se vije več smeri. Smeri so v glavnem navrtane, nekatere pa so nabite kjer se je dalo, čez plate in na stojiščih pa so svedrovci. na prelazu rado piha...

Plezanje Spigolo de Infanti nad Plockenpassom

Plockenpass in vrhnji del raza De infanti levo v sredini (pogled z Italijanske strani). Sestop je ali ob vrvi (2x60m!) ali pa preko gore in po mulatieri nazaj na vstop. Je pa sestop tricky, ker je v vseh vodničkih narobe označen (morda ne marajo tujcev...). Ko izplezate raz, greste preko ruševja in LEVO po dobro vidni stezici tik pod steno (ne desno, kot piše povsod). Pridete do dveh kaminov, kjer je jeklenica, se povzpete preko in za druigim kaminom spet levo po skalah navzgor (slabo vidno) ter ne desno po dobro vidni potki. Kakih 50 vm navzgor na vrh kuclja in od tam po ruševinah 1.sv.vojne po očitni poti najprej naravnost po planoti in potem navzdol. Sestop je zanimiv in sončen, smer pa ena bolj priporočljivih nasploh (8 raztežajev, skala vrhunska, ocena IV-V, varovanje in štanti s svedrovci, tu in tam tudi kak klin, dodatne opreme ne rabite). Ob vikendih je gužva, smer je primerna za vroče dni, za hladne pa ne, ker je v senci in vetrovna!

Za plezanje v Platkah val Colline se spustite iz prelaza na Italijansko stran, tam se iz zadnje serpentine odcepi makadam desno navzgor (slika). Po njem se po slikoviti cesti pride (pripelje) do stence Placche di val Collina, ki je kot ena majhna Paklenica. Smeri so dolge od 100 do 120m in izrazito Pakleniške. Sestop vodi do konca plezanja in levo dol po gozdu ali pa po spustih, ki so urejeni na dobrih 35 m. Smeri so navrtane, stojišča urejena, stena je obrnjena proti jugu in ni vetrovna.

Tukaj se odcepi cesta za Val Colline

Stenca

Skoraj Paklenica

pogled v dolino in na cesto na Plockenpass (levo)